- - - - - -
2019. szeptember 21. szombat

Annabergi kirándulásunk

Iskolánk 40 tanulója 4 napot töltött Ausztriában. A szállásunk Annabergben volt egy szép faluban. Egy ifjúsági szállóban aludtunk. Az első napon úton a szállásunk felé megnéztük a laxenburgi kastélyt és utána a heiligenkreuzi apátságot. A második napon elutaztunk Melkbe és felkerestük a világhírű apátságot, ezután elmentünk Aggsteinba és megnéztük a várat a hegytetőn. Föntről  csodálatos kilátás volt a Dunavölgyre. A harmadik napon megcsodáltuk a mariazelli zarándok templomot. A főutcán lehetőségünk volt vásárolni. Délután elmentünk túrázni az erdőbe a hegyekben. Egy tanösvényen sétáltunk az esőben. Este bemutattunk pár német néptáncot a vendéglátóinknak. Az utolsó napon Csehországba látogattunk és megcsodáltuk a csodálatos ledniczei kastélyt. Az utolsó megálló úton hazafelé Pozsony, Szlovákia fővárosa volt. Csináltunk képeket a királyi várról. Este érkeztünk Paksra. A kirándulás mindenkinek nagyon tetszett.

Nagyon szépen köszönjük!
                                                                                                             A kirándulás résztvevői

Unser Ausflug

40 Schüler aus unserer Schule verbrachten 4 Tage in Österreich. Unsere Unterkunft war in Annaberg in einem schönen Dorf. Wir haben da in einer Jugendherberge geschlafen. Am ersten Tag unterwegs nach Annaberg haben wir das Schloss Laxenburg und danach das Stift Heiligenkreuz besichtigt. Am zweiten Tag fuhren wir nach Melk und suchten das weltberühmte Stift auf. Nach der Stift-besichtigung fuhren wir nach Aggstein und schauten uns de alte Burg auf der Bergspitze an. Wir hatten wundeschöne Aussicht von oben auf das Donautal. Am dritten Tag bewunderten wir in Mariazell die Wahlfahrtskirche. Hier konnten wir auf dem Hauptplatz kleine Geschenke kaufen. Am Nachmittag machten wir eine Wanderung in den Bergen. Wir spazierten beim Regen auf einem Lehrpfad im Wald. Am Abend stellten wir deutsche Volkstänze unseren Gastgebern vor. Am letzten Tag fuhren wir nach Tschehien nach Lednicze und besichtigten wieder ein wunderbares Schloss. Die letzte Station unterwegs nach Hause war Pressburg, die Hauptstadt der Slowakei. Wir machten Fotos über die königliche Burg. Wir kamen am Abend in Paks an. Der Ausflug gefiel uns sehr.